Ples zob

Vizualnega umetnika in akvarelista Tilna Pepevnika zanimajo barvne strukture, njihove teksture in sama materialnost akvarelne tehnike, ki jo spretno spaja s črtno risbo v stilu sproščenega krokija. V svojevrstnem stilu ustvarja hipne, atmosferične žanrske podobe vedut in marin, ki jih hkrati dovolj konkretizira s pomočjo spretne rabe črtne risbe. Med efemernim in konkretnim, zaradi znanih motivov njegova dela delujejo kot naslikani spomini na kraje in trenutke, ki smo jih morda osebno doživeli. Podprta z izrazno toplino in harmonično fluidnostjo barvnih ploskev in svojega, za medij akvarela netipično velikega formata, dela vabijo, da se v njih potopimo in začasno izgubimo.

Razstava je v sklopu sodelovanja z KIZC MO RS.

Dela na razstavi

Ples zob

Vizualnega umetnika Tilna Pepevnika zanimajo barvne strukture, njihove teksture in sama materialnost akvarelne tehnike, ki jo spretno spaja s črtno risbo v stilu sproščenega krokija. V svojevrstnem stilu ustvarja hipne, atmosferične žanrske podobe vedut in marin, ki jih hkrati dovolj konkretizira s pomočjo spretne rabe črtne risbe. Med efemernim in konkretnim, zaradi znanih motivov njegova dela delujejo kot naslikani spomini na kraje in trenutke, ki smo jih morda osebno doživeli. Podprta z izrazno toplino in harmonično fluidnostjo barvnih ploskev in svojega, za medij akvarela netipično velikega formata, dela vabijo, da se v njih potopimo in začasno izgubimo.

V zadnjem letu je akvarelna dela dodelal še z drugimi mediji kot so črnila, akril in pasteli, tako so se razvila nova dela na platnu, ki bodo prvič predstavljena javnosti. Pospremili jih bodo hitri, črno-beli krokiji ter barvite skice.

Avtorjeva prva inspiracija je bila tehnika urbanega skiciranja, kjer z malo potezami v hitrem času naslikamo in zajemamo svoj razgled. Tehniko skiciranja je tekom let razvijal kot samouk in preko prepletanja le-te in akvarelnega slikanja odkrival barvne harmonije. Akvarel, kot zelo hitra slikarska tehnika, mu je ponudil formalno ogrodje, na kateremu je nadaljeval svoje raziskovanje. Pri akvarelnem slikarstvu se barva namreč hitro posuši in temu primerno sili slikarja v hitre, velike oz. ostre poteze, voda pa poskrbi za mehkobo in mističnost v vsakem delu.

Hitro so ga pritegnile močnejše barve in grobe teksture, tako je začel akvarele približevati realizmu, mešanim z njegovo prvo fascinacijo, skiciranjem. Akvarel kot tehnika slikanja za avtorja predstavlja predvsem svobodo, kjer je nadzor popolnoma odveč, saj je slikanje z obarvano vodo vedno nepredvidljivo, celo kaotično. Avtorjev cilj je pokazati, da lahko iz obarvane vode nastane živo in kontrastno delo, kjer ni potrebnih veliko detajlov, da bi sliko lahko razumeli.

Zanimajo ga kontrasti med elementi; ostre oblike, ki se zlijejo v mehke, temne podobe, ki se prelevijo v svetle ipd. Svojo glavno inspiracijo jemlje iz vsakdana mestnih ulic v svojem okolju. V njih išče detajle, od arhitekture, oblikovanja, javnega kiparstva, vse do smeti in uličnih svetilk. Kot pravi: “Ulice so energija, ki povezuje vse detajle, da lahko doživimo mesto v pravem duhu.“

O razstavi:

Sodelujoči umetnik: Tilen Pepevnik.

Kurator: Matej Tomažin.

Spletna razstava:

Otvoritev spletne razstave: 13. 9. 2024, ob 11:00.
Trajanje spletne razstave: 13. 9.−30. 11. 2024.

Fizična razstava:

Otvoritev fizične razstave: 13. 9. 2024, ob 11:00, galerijski prostor KIZC, Ministrstvo za obrambo RS.
Trajanje fizične razstave: 13. 9.−30. 11. 2024, obisk razstave v času uradnih ur KIC MO RS.

Ostani na tekočem glede prihajajočih razstav in projektov. Prijavi se na naš novičnik.